Máme nové stránky, tak Vás na ně za 4 vteřiny přesměrujeme ..
  Škoda 130 RS sportovní verze
 
Závodní vozy škoda 130 RS byla odvozena od kupé 110 R. Skelet karoserie byl odvozen od sériového typu 110 R, ale výrazně upraven. Přibyly různé výztuhy podlah, úchytů zadních ramen nebo vnitřní ochranný rám. Motor byl upraven na objem 1289ccm a dosahoval výkonu 103 kW. Sportovní vůz 2+2 s motorem vzadu a pohonem zadních kol Soutěžní automobily měly ve své výbavě rychloměr,otáčkoměr,tlakoměr oleje, teploměr chladící kapaliny a ukazatel stavu paliva. Aby se nenudil ani spolujezdec, měl před sebou stopky, dva tripmastery, lampičku a odkládací prostor. Vozy byly vyráběny v letech 1977-1983. Škoda 130 RS byla ve své době bezkonkurenčně nejúspěšnějším závodním a soutěžním vozem československé výroby.   Technické údaje  

Veteráni

-

Historická vozidla

-

Svatby

-

Muzeum Chotoviny

©

 

1 z 10

Velká fotka
Technické údaje:
Pohotovostní hmnotnost:720 kg okruhová/825 kg soutěžní
Maximální rychlost: maximální rychlost 145-220 km/h, zrychlení podle zvolených převodů okolo 7,5 s
Motor: čtyřválec s rozvodem OHV umístěný na zadní nápravu
Obsah: 1288-1289 cm3
Vrtání: 75,5 mm
Zdvih: 72 mm
Stupeň komprese: 10,7
Elektrická soustava: 12V
Počet válců: 4
Výkon motoru: od 82,5 kW (7250 ot/min.) po 104,5 kW (8600 ot/min.)
Převodovka: pětistupňová, kromě jedničky a zpátečky všechny rychlosti synchronizovány později čtyřstupňová
Objem nádrže: 32 l
Brzdy: hydraulické, vpředu kotoučové Girling, vzadu bubnové s podtlakovým posilovačem
Rozměr pneumatik: 155SR14
Rozměry, hmotnost a provozní údaje:
Délka: 4 255 mm
Šířka: 1 710 mm
Výška: 1 340 mm/soutěžní 1 275 mm
Rozvor: 2 400 mm
Rozchod: 1415 mm vpředu/1368 mm vzadu